Sand tips

Nu har jag smått kvicknat till efter rymdkursen!

Jag har försökt att måla men jag kan inte.
Det som tagit emot är formodligen:
1. Jag vill måla stort! Skitstort! Men har inte haft stora dukar.
2. målarrummet är kaos och har inget energiflöde alls.

Så nuu ni, nuuuu!
Jag har fått presentkort så jag kan köpa stoooora dukar att måla på!
Jag har möblerat om så målarrummet kan andas igen och frigjort en vägg som jag kan hänga upp stor duk på.

Skönt!

Jag städade fram en sand som jag vill tips om!
Det är egentligen dekorsand att ha ljus i.
Är det egentligen någon som använder sanden till ljus?

Denna har jag köpt på Chili i Borås för 25:-.
Det är jätte fin sand, som pulver nästan. Eller som en strand på Bahamas kanske?

Jag har pudrat den på blöt färg så det sugs upp och får en frostig effekt.
Dessutom är den lite glittrig.
Annars kan man använda den som vilken sand som hellst för att få struktur.



Ni ser på "Midwinter Night" att jag använt den på högra sidan för att få frost.
Den ljusblå metallicfärgen är den samma över de blå delarna av tavlan, bara olika fixerier med den.
Vatten eller sand.



// Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0