Gott Nytt Färgsprakande år!

Jag började det nya året med att rensa ut gammalt skit.
Målade över en kräktavla med röd färg.
En kräktavla är en tavla man petat på i evigheter men aldrig gett upp hoppet på men som man tillslut kräks på för den är så ful.
Vilken befrielse! Röd färg i massor. Nytt, rivigt och förändring!
Nu hänger den på tork.
Vi får väl se hur resultatet blir. Precis som det nya året. Vi får väl se!





Året som varit har varit fullt med måleri.
Ett riktigt måleri-år!
I Juli var jag i Järvsö på Vedic Art kurs en vecka. Underbart!
Jag har träffat flera härliga målerikompisar, har haft utställningar och varit på målarträffar.

Vad kommer hända detta år?
Jag har en planerad utställning i Februari. Då ställer jag och 10 andra Borås -Vedic Artare ut på Hemgården i Borås.
I Juni åker jag till Järvsö igen för Vedic Art och Yoga!
Några utställningsplaner flyger fortfarande runt som nyårs raketer i luften. Antingen så slocknar dom eller så dyker den ner i raketlådan och sätter fart på resten.

Kräktavlan är iallafall övermålad och det var en bra början!

Gott Nytt År!

// Kristin

Kommentarer
Postat av: Marianne

Gott Nytt År...

Vilken härlig beskrivning av din tavla...

helt perfekt..spännande för en när det nya vill växa fram ..wao..

2011-01-01 @ 14:07:24
Postat av: Ewa J Sundberg

Gott Nytt på dej själv, Målarkluden! ;-)

Vet det där med kräktavlor! har några såna själv och undrar om det nånsin ska bli nåt av dom!! fniss tänkte nyss: målar bara över med rött (de va innan jag läste din blogg här!) å sätter dit en krumelur å kallar den för "många lager" el "omvänd skalad lök"!

Har målat över m transparent färg så man kan ana att d finns massor därunder:- Succe???

Kanske en ny sorts Vedic Art!? fniss

hur som helst! Kram!

2011-01-01 @ 14:27:39
URL: http://www.lifeplus.com/ewajo
Postat av: renee

Härligt att du målar över.. kräktavlor är ett måste för att man skall inse att det finns ett val!



Ser verkligen framemot att få träffa dig igen i sommar på yoga och vedic artkursen!!!

Hur var det - gick du lärarutbildningen förra året? - jag är så vimsig - kommer inte ihåg...



Kraam och god fortsättning på det nya

Renée

2011-01-03 @ 09:43:32
URL: http://www.reneebreig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0