In memory

I början av 70-talet gav Maharishi Yogi (grundaren av TM, Transcendental meditation) de 17 vediska principerna till Curt Källman. Han bad Curt lägga en bra grund för att lära ut dessa principer eftersom de skulle hålla i 2000 år.
Vem som helst skulle få nippran av ett sådant ansvar.
Curt arbetade med principerna och började lära ut Vedic Art i slutet av 80-talet.

Idag är det ett år sedan Curt Källman lämnade jordelivet.
Jag hann aldrig träffa Curt personligen , men han finns med i mitt hjärta.
När han la grunden för Vedic Art innebar det att han hjälpte mig att lägga grunden för mitt liv.
Jag är evigt tacksam för att måla och leva Vedic Art.

Idag hedrar jag Curts minne genom att måla en stor duk i marinblå och guld.
Det är Curt för mig.

In memory..
..och i sinnena, själen och livet.
Vedic Art.



Kommentarer
Postat av: Martina

Fint skrivet! Vad hade vi gjort om inte Curt tagit sig an de 17 principerna?

Härligt och se att tråkigtheten är utbytt mot kreativiteten i ditt ateljérum.

2011-12-18 @ 16:07:48
URL: http://joyofsweden.blogspot.com
Postat av: Gullan

Underbart skrivet Kristin!

Vilken tur att Curt gjorde det...vilket tråkigt liv vi hade haft annars!!

2011-12-18 @ 17:25:55
Postat av: Elisabeth

Tack Kristin för dina vackra ord om Curt och Vedic Art! Kram <3

2011-12-18 @ 17:36:12
Postat av: Ewa J Sundberg

Vackert! Instämmer! <3

2011-12-18 @ 20:31:34
URL: http://www.arteva.se
Postat av: Renée

Vackert skrivet <3

Curt har inspirerat många med Vedic Art det är ett underbart verktyg som vi nu får förvalta i och med våra hjärtan

Kraam

2011-12-19 @ 10:44:43
URL: http://www.reneebreig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0