Gnaget.

Jag har en minst sagt frostig relation till mig själv och mitt måleri just nu.
Det är tråkigt, förjävligt, frustrerande och ingenting fungerar.
Jag slösar bort mitt finaste glitter och det blir skit!
Varför håller jag ens på med detta?

För att jag inte kan låta bli!

Någonstans har jag inspiration och en gnagande vilja att måla, måla måla.
Men när jag gör det så blir jag galen. Galen på ett obra sätt.

Någonstans så vet jag att denna period är bra.
Men, för i helvete vad skittråkigt det är!

Denna frostiga skittavla är det ända jag kan åstakomma.
Men ser ni, det är nått rött, irriterande där.
Något som kanske tinar upp bedrövelsen.





Det är lite bra dåligt.
Precis som när det sista snöovädret drar över.
Vad drygt!
Men, det drar med sig resten av snön som ligger som betong och vägrar tina!

Just nu har vi krokusar och snödroppar i trädgården!
och jag såg en citronfjäril!

// Kristin

Kommentarer
Postat av: Renee

ha ha känner igen känslan, den kommer ibland..helt naturligt ;)



Jag tycker tavlan du skapat är superläcker!!

KRAAAM

2011-04-04 @ 18:26:44
URL: http://www.reneebreig.com
Postat av: Gullan

Alla känner vi så Kristin...ingenting blir som man har tänkt sig....färger tar slut

MEEEN...din tavla är så j...a läcker



Kramar fån mig



Ps. ikväll har jag varit o handlat fina papper, glitter, pärlor, band o spetsar i Gånghester..hmmm vi får väl se vad det blir....

2011-04-04 @ 20:35:59
Postat av: Ewa J Sundberg

hehe..den där lilla röda ilskpricken är så illustrativ och den här tavlan blev superkalsfin ju!



pssst..gör du "linjen" ?? Kanske kan hjälpa :-)



kan se dej i din känsla..fniss..förstår frustrationen men du ska ju bara igenom den för att komma ut på andra sidan! kram!

2011-04-04 @ 21:03:21
URL: http://www.lifeplus.com/ewajo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0