Avig

På sommarkursen berättade Renée en historia som vi alla skrattade åt.
Hon hade i sin iver under en vecka på Öland målat tavlor på "fel" sida av duken.
Alltså på avigsidan, den som är naturfärgad, inte den vita sidan som är "rätt".



I Söndags när jag var på målarträffen gick det upp ett ljus för mig.
Jag har gjort samma lika sak!
Alla de tavlor som jag målat på duk har jag målat på avigsidan!
Såå pinsamt när jag kom på en sådan sak, hur amatörig kan jag va!?

Idag när jag skulle göra en hänga-ute-på-vintern-tavla igen så stod jag där och skulle göra rätt!
Jag vände och vred på avig och rät(t).
Men det kändes så fel att måla på den vita sidan, jag kunde inte göra det.
Så jag fortsätter att måla fel!
Jag älskar den aviga sidan!



Detta ser ut som ett offer från älgjakten.
Men det är faktiskt min avigtavla!





Grannen som hänger på samma sträck är också en avigtavla.
Så jag passade på att spraya dit lite silverfärg på den.



// Kristin


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vilken härlig färg på din "offer-tavla"!!

Och du, ibland är det helt rätt att vara avig.

Absolut.

2010-10-08 @ 12:19:37
Postat av: ewa j

eftersom du inte alls är speciellt "vanlig" (vem är det, förresten!) utan är lite på tvärs..så passar det ju utmärkt med avig-tavlor..jättefina är dom! Ja ghar jagat neon/fluorescerande färger sen träffen..och det känns kul att upptäcka nytt..precis som du gjot nu..du är för härlig!

2010-10-08 @ 20:12:11
Postat av: Renée

Hi hi hi välkommen in i gänget :-)

Kraaam

2010-10-11 @ 13:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0