Släpp kontrollen.

Vill ni ha en släppa-kontrollen-övning?

Använd krackeleringsmedel/krackeleringslack!

Du har inte kontroll över nått.
Mer än att möjligen dina bilder om hur det ska bli som finns i ditt huvud krackelerar i takt med färgen.

Medlet finns att köpa på hobbybutiker och även på Netto!

Man målar först en grundfärg, det är den färgen som kommer att synas i sprickorna.
Sedan stryks ett lager krackelering på. (segt limmigt siraps-slem)
Väntar lite.. det står olika på mina flaskor. Vänta 2 timmar på ena och 15 min på den andra..
Sedan strycker du på ett lager färg till i annan kulör.

Gå och drick kaffe, kolla facebook, gå ut med hunden, ge katten mat..

När du kommer tillbaka kommer du antingen säga: wooooooow!
För du har släppt kontrollen och det får bli som det blir..

Eller så kommer du säga: Men va faaaaan! Jävla skittavla!
För att du tror att du fortfarande kan kontrollera allt i ditt liv.

Jag har märkt att det är lite nyckfullt det där slem-limmet..
Ibland blir det breda krakeleringar, ibland små sprickor och ibland inget alls.
Någon gång har jag givit upp och målar över fanskapet. (Jag trodde fortfarande att jag hade kontrollen)
Dåå krackelerade det i flera lager! Tjiiii fick jag!

Så här ser en målning ut som jag målat över-färgen på precis nyss.



Detta är en målning jag gjorde för 3-4 år sedan..
Den krackelerade lite hur som hellst.
Medlet hade inte torkat tillräckligt och jag strök över-färgen i olika riktningar.


Kommentarer
Postat av: Lena

Spännande, ska testa detta!

2012-02-20 @ 19:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0