Muuladhara

Muuladhara är sanskrit för baschakrat.

"Själens första chakra. Muuladhara är baschakrat i ett liv och hjälper själen att grunda sig på planeten jorden."
Janesh Vaidya- Ayurveda för ditt sinne.

Han skriver vidare:

"Precis som namnet visar är detta chakra bas. Om en person är trygg eller rädd, lyckad eller misslyckad i livet, är det konsekvensen av styrkan eller svagheten i detta chakra."

Undra varför självaste Muuladhara blev målad av mig just nu?

För att jag pendlar mellan att känna mig lyckad och trygg till att vara helt jäkla livrädd för världen!

"Muuladhara"
40x90cm


Kära planeten jorden, tack för att jag får ha fötterna på dig!

// Kristin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0