Att måla över..

..Eller att inte måla över.
Det är frågan.

Jag har skrivit om att måla över förr.
Men jag skriver om det igen.

Det är skönt och befriande att måla över!

Hälften av de tavlor jag målade i Järvsö är nu övermålade eller ligger i farozonen.

Ett exempel är denna rosa-fara jag började på i Järvsö.
Jag hade ett stor behov av att få slänga pärlor jag nyss hade köpt i Rena Rama verkstan i Ljusdal.







Jag älskar rosa och pärlor!
Jag vill vara rosa och pärlor!

Men jag hatade tavlan!
Den kliade i själen!

Så jag gjorde något annat istället..
Jag målade över fanskapet!







Från hallonsorbet med strössel till äkta vanilj med jordgubbe!

Som ni kanske förstår så är mitt måleri inte speciellt ekonomiskt..

// Kristin


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej Kristin, du gör så häftiga tavlor, den rosa faran blev ju så vacker!!

2010-08-11 @ 21:17:50
Postat av: Renée

ha ha ha ha du är bara uuunderbaar!

Såå läcker den lilla rosa fiina tavlan blev med vitt skynke! ;-)

Kraaam på dig!

Renée

2010-08-14 @ 15:39:34
URL: http://www.reneebreig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0