Gekås

Har varit och besökt Gekås (Ullared)!
Jag lovar mig själv varje gång att jag aldrig mer ska dit..

Hur som hellst så brukar de ha bra galleridukar att måla på.
Bra priser och olika storlekar.
De brukar också ha roliga glitterfärger.

Denna gång blev jag lite besviken.
Den störta galleriduken var 40x40 cm och inga glitterfärger.

Galleriduk 40X40 cm 44,95:-
Galleriduk 30X30cm 34,95:-

Det blir nog ändå ett besök på Panduro eller Wahlströms för att shoppa stoooora dukar!



Däremot så hade de en imponerande scrapbookinghylla.
Ni som gillar att ha pärlor/blommor/hjärtan/rosetter/paljetter på målningarna!

Ett annat tips som jag snor från min målar-vän Ewa,
Netto säljer acrylfärg på tub för 12 kr styck!
Bra tips!
Detta är riktigt bra färg tycker jag!
Jag har en mörkblå färg i burk från Netto som är min favoritfärg.

// Kristin

Kommentarer
Postat av: Il Capone

Du borde bearbeta Boris för att ha din egen utställning där!

2011-09-19 @ 17:35:32
Postat av: Gullan

Man kanske skulle åka dit ändå då...motståndare som jag är!

För nu blev det ju genast intressantare när dom har konstnärsmaterial ;)

2011-09-19 @ 18:21:14
Postat av: Ewa J Sundberg

Dom har ju alltid dukarna, men aldrig i större format. Om du är i Falkenberg kan du också kika in på Fynda Factory Outlet (I den stora "all-butiken" längst bort) för där har dom ofta stora dukar på ram. Ibland har man tur å hittar färg också, men oftast inte. Kikade där i veckan som gick men då var stordukarna slut, säger till är dom kommer in igen. dom är väl sisådär 80/100 cm x 90/100 cm och kostar oftast 80-100 riksdaler.

På Gekås köpte jag för nån månad sen ett helt gäng m såna där acrylfärgspaket m massa småtuber. dom låg väldigt bra i pris och trevliga att jobba med.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0