Spännande i Lindeart-verkstan.

Hur var det man gjorde nu då igen?



Genom sommarkursen i Järvsö förra året så fick vi lära oss hur man bygger ram och spänner upp duk på "Rena Rama verkstan" i Ljusdal.
Men det var då det.

Jag har en knölig målning gjort på linduk som jag tänkte testa med.
Den är ju redan sned och knölig så den passar bra!

Det gick förvånadsvärt bra att hammra ihop själva ramen, tills de där små trä-mojängerna skulle i.
Då började hörnen glipa, hur än jag hammrade från alla håll.
Varför bli det så?



Den där lilla glipen på bilden har ingenting med den stora glipen i verkligheten att göra.

Skit samma!
Målningen är knölig och sned, och jag blev väldigt sné!
Men vad gör väl det.

Jag började häfta upp målningen och det var ganska knapert med duk att häfta i.
Det är en väldigt ojämn och stel duk som ska tvingas på ramen.



Men det gick riktigt bra ändå!
Jag är drottning på att häfta hörn!

Det blev riktigt bra och jag är helt nöjd!



// Kristin






Kommentarer
Postat av: Äkta maken

Gud så bra det blev! Snyggt jobbat gumsingen! <3

2011-05-20 @ 09:34:32
Postat av: Elisabeth

Gud va coolt! heja dej! Kram

2011-05-20 @ 09:37:08
Postat av: Ewa J Sundberg

med ett jättefniss kan jag "se" dej i situationen..höra dej mumla å storsvära...å sen blev det så bra! Du är en mästerlig kåsör, Kära Kristin!

Kram!

2011-05-20 @ 10:46:43
URL: http://www.lifeplus.com/ewajo
Postat av: Ewa J Sundberg

De där små trämojängerna (kilarna/ fast de vet du redan) är även mina ovänner..fast iofs så är dom ju till just för att spänna ut hörnen när duken slackar..så EGENTLIGEN funkade det ju jättebra, eller hur? ;-)

2011-05-20 @ 10:48:53
URL: http://www.lifeplus.com/ewajo
Postat av: Emma

Rysligt bra gjort, det där!

Imponerande :)

2011-05-20 @ 16:55:19
Postat av: Renée

det blev ju superfint! Duktig du är! :)

kRAAAM

2011-05-21 @ 10:06:27
URL: http://www.reneebreig.com
Postat av: Far

jag ser va tallangerna kommer i från

2011-05-22 @ 22:09:26
Postat av: Mor och Far

De gjorde du bra tavlan blev jättefin!

2011-05-22 @ 22:12:23
Postat av: Mor och Far

De gjorde du bra tavlan blev jättefin!

2011-05-22 @ 22:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0