Den friska bacillen.

Jag citerar direkt min Vedic art kollega Elisabeth:
"Vedic art är den nya friska bacillen som sprider sig till så många."

Det är det mest sanna jag läst på länge!

Ingen går oberörd från en Vedic art utställning.
Ingen har en Vedic art utställning oberörd.

Vi delade och tog emot baciller både konstnärer emellan och besökare.

Jag fick en väldigt bra bacill av min utställnings granne Agneta!
Har länge funderat hur jag ska göra med mina ute-tavlor som blivit helt stela.
Jag vill ha dem knöliga, så att spänna upp dem är ingen bra idé.
Tänkte först hänga upp den på en list med snören och hej och hå, ingen bra idé.
Då fick jag inspirations bacillen av Agneta!
Vilken tur!
För det blev så jäklans bra!
"Varför inte klistra upp målningen på en redan uppspänd ram?"

Ibland känner man sig ganska dum, för att man inte kom på det själv.

Jag har limmat min målning på en färdig uppspänd canvas.
På detta sätt behåller jag knöligheten och de ojämna kanterna!
Perfekt!






Nu hänger de stadigt på Parker Hannifin.
Utan onödiga snören som syns.

Många friska baciller till er!

// Kristin






Kommentarer
Postat av: elisabeth

Hej Kristin, så bra skrivet, du är så bra på att sammanfatta och få till det! Toppen <3

Kram

Elisabeth

2011-03-04 @ 11:44:00
Postat av: Gullan

Du är helt suverän Kristin!

Kram

Gullan

2011-03-04 @ 15:16:38
Postat av: Marianne Hådén

Hej Kristin Marianne från kursen i Järvsjö 2010. Alltid lika roligt att gå in på din hemsida, du är suveränt bra på det här. Kram

2011-03-05 @ 23:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0