Känslotanke eller tankekänsla

Jag och en kvinna pratade om tanke och känsla. Om vi var personer som först och främst tänker eller känner. Vi kom båda fram till att vi är känslomänniskor.
Det gör detsamma hur mycket jag tänker så är det fortfarande känslorna som tar över och styr.
 
När jag började måla Vedic Art var jag inte riktigt kompis med principerna som presenterades. Jag fick liksom inte ihop det där med att det fanns principer som man lärde sig men som man ändå inte skulle följa. Hur gick det ihop!?
 
Nu har kronan ramlat ner, poletten trillat och molnen skingrat sig.
 
Att måla Vedic Art är ju precis det som jag och kvinnan diskuterade.
Att uppleva känslor.
 
Principerna ska inte studeras och tänkas, de ska upplevas och kännas!

Aha!



Nu åker jag på kurs!

// Kristin


Kommentarer
Postat av: Bettan

Först och främst. Uuuunderbar tavla! Känslosam! Du har hittat hem! Känslomänniska är jag med, å får därigenom uppleva mer! Kraaam!

2010-07-21 @ 20:39:43
Postat av: ewa ji

Just så! Bara låta känslan styra..alltså. Jag märker det tydligt när jag målar Vedic ARt på senare tid..spec när jag har gjort något arbete som sen behöver torka..ofta(st) har jag en helt annan känsla när det är dags att måla vidare..så det blir aldrig så som jag kände när jag bärjade måla den tavlan..tror du förstår vad jag menar, Kära kollega? :-)

2010-07-22 @ 00:36:27
URL: http://www.lifeplus.com/ewajo
Postat av: Renée

Kära underbara roliga Kristin!



Såå roligt det var att du kom till kursen på Stene i Järvsö! och att jag fick möjlighet att träffa dig-en färgsprakande, kreativ, fin, drömmande och härlig kvinna som du är! Du kommer bli en superfin Vedic Artlärare - All lycka till nu framöver...



Hoppas vi ses snart igen!

Stoor kraam

Renée

2010-07-31 @ 06:55:50
URL: http://www.reneebreig.com
Postat av: Renée

Glömde att skriva.. att du gör fantastiska målningar

Mmmm... du inspirerar verkligen - tack!

2010-07-31 @ 06:57:25
URL: http://www.reneebreig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0