Kritik

Kan konst vara fint eller fult?
Det som jag tycker är jätte fint kanske andra tycker är jätte fult.

Det händer ibland att personer bedömer någon av mina tavlor som "den bästa du gjort" och jag tycker att det är den sämsta jag gjort. Då målar jag över tavlan med mantrat "Det är MIN process!"

På Vedic Art kurserna så får vi inte bedöma varandra. Möjligen att vi snor varandras tekniker och frågar: Hur gjorde du det där? Men vi berömmer eller dömer helst inte. Om någon nu inte frågar om det. Ibland så önskar jag att någon frågar efter min åsikt så jag kan säga hur fantakstisk tavlan är..
Hur som helst så är det skönt att slippa bli bedömd och slippa bedöma. Alla målar på samma villkor!

Just nu har jag kommit till en punkt i mitt målande där jag skiter i om någon inte gillar mina tavlor. Nästa som tittar på dem kanske älskar dem?
Vi är alla olika.

Här är mina största kritiker.
Baltasar, han lägger sig i allt.



// Kristin

Kommentarer
Postat av: Emman

Underbara Baltasar. Låt honom gå loss på en egen duk, vett'ja. Han ser sugen ut.

Fin text också.

2010-08-18 @ 19:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0